IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Mielipiteet
Perustettu
30.9.2008
Tilastot
Käyntejä: 5 556
Koko
1 jäsen
Poikia: 1 (100 %)
Ylläpitäjä
taivaslaulu

Pössyttelyn ja henkisten harrastusten yhteys? (2)

  • taivaslaulutaivaslaulu[#1] 25. huhtikuuta 2013 14:55:46

    Tultuani uskoon vuonna 1989 en hylännyt vanhoja kavereita enkä huumepiirejä. Olen joutunut muun muassa ajamaan riivaajahenkiä ulos ystävistäni... Joidenkin elämä on muuttunut ja joidenkin ei. Vielä uskoontuloni jälkeenkin seurasin hyvinkin läheltä kuvioita, oikeastaan niin kauan kun nuo mun frendit oli elossa ja edelleen olen jonkin verran tekemisissä huume- ja "pössyttely"-kulttuurin kanssa, mm. vapaaehtoistyön merkeissä. Mulle se ei kylläkään ole vapaaehtoistyötä siinä mielessä kuin sana käsitetään, se on normaali elämää että kohtaan ihmisiä ja kuljen rinnalla, mielelläni olen tukemassa varsinkin jos joku haluaa muuttaa elämäntapaansa, mun luona on mm. asunut vuoden verran kaveri joka käytön ja muun haahuilun seurauksena oli psykoottinen ja vainoharhainen. Useana kesänä olen ollut etnofestareilla missä tapaa vaihtoehtoisia hoitomuotoja, shamanismia, joogaa ym. harrastavia "alkuperäiskulttuurien" diggailijoita, joidenkin elämään kuuluu myös huumeet, lähinnä sienet ja pössyttely. Olen keskustellut ja joidenkin kanssa rukoillutkin, nuo tapaamiseni etnofestareilta vain vahvistavat sitä, minkä muutenkin tiedän, että henkimaailma ja aineet liittyy toisiinsa.

    Sen lisäksi että tunnen parapsykologiaa ym. harrastavia pössyttelijöitä, tunnen totta kai monia entisiä pössyttelijöitä ja/tai entisiä okkultismin harrastajia, nykyisiä uskoontulleita, jotka omasta kokemuksestaan vahvistavat nämä asiat. Hekin pitivät ganjaa "puhtaana luonnontuotteena" ja olivat sen laillistamisen kannalla jne. Nykyään he näkevät asian toisessa valossa. 1990-luvun puolivälissä tutustuin entiseen hinduguruun, Rabi Maharaj, joka on kirjoittanut kokemuksistaan kirjan Gurun kuolema. Olen ollut hänen kanssa mm. tv-kameran edessä kun saimme kertoa näistä asioista. Rabi on minua vanhempi ja tullut uskoon 1960-luvulla, sitä ennen hän oli palvottu guru, joka oli aloittanut joogameditaation pikkupoikana, söi ainoastaan kasvisruokaa eikä missään tapauksessa käyttänyt huumeita. Kun hän uskoontultuaan alkoi sitten kierrellä länsimaissa, hippikulttuurin ollessa kuumimmillaan, ja tapasi mm. pilven ja lsd:n käyttäjiä, hän huomasi että monilla näistä oli samanlaisia kokemuksia huumeiden seurauksena, mitä hänellä oli ollut meditaation seurauksena, ja vakuuttui että hippi-ideologian takana oli sielunvihollinen suunnitelma soluttaa idän mystiikka länsimaihin, samat valheet kaiken olevan ykseydestä ym. Kirjassaan hän kertoo mm. keskustelustaan erään aivofysiologin kanssa ja mielipiteensä, että "tietyt aineet avaavat riivaajille pääsyn manipuloimaan aivojen neuroneja ja tuottamaan henkivalloista lähtöisin olevia kokemuksia".

    Nimimerkille Diabolia (aiemman kommenttiketjun pohjalta):

    Tämä on tausta lauseille "altistuminen okkulttisille virtauksille" ja "kiinnostuksen voimistumista tietynlaisista henkisistä filosofioista" mitkä ei ole ainoa, mutta tärkeä syy sille miksi vastustan ganjan laillistamista. En todellakaan ajattele niin kuin kommentissa heitit, että jollekin tarjotaan jointti ja "yleensä vielä vasemmalta puolelta" (vai kuinka se meni?) ja sitten hänestä yks kaks tulee saatananpalvoja. Jotenkin tuo oli kärjistyksesi viestistäni. Ei kaikki pössyttelijät ryhdy harrastamaan itämaista uskontoa tai muita antikristillisiä ideologioita, shamanismia, noituutta ja ufoilua, eikä läheskään kaikki ufo-ilmiöistä tai noituudesta kiinnostuneet ryhdy pössyttelemään ja syömään sieniä, mutta väitän että asioilla yhteyttä ja että tuo yhteys ei ole pelkästään luonnollinen "tietyt tyypit nyt kiinnostuu tietynlaisista asioita" -yhteys. Mun pointti on, että huumeet altistaa okkulttisille virtauksille ja filosofioille (huom.: ei tee kaikista pössyttelijöistä hinduismin harrastajia, mutta altistaa ja lisää taipumusta tämänkaltaisiin). Yhteys voidaan kiistää, mutta ikävää jos se täytyy tehdä nimitellen ja asiattomuuksia laukoen.

    Näkemykseni taustalla ei ole halu vastustaa jotain pelkästään siksi että olen kristitty tms. vaan omakohtaiset kokemukset. Joku toinen voi kokemustensa perusteella päätellä toisenlaista, ja asioista voidaan keskustella. Se että huumekulttuurin edustajat saa päälleen asiattomia herjoja, ei mun mielestä ole syy herjata niitä jotka vastustaa ganjan laillistamista; itse olen saanut useita asiattomia ja herjaavia kommentteja enkä silti ajattele että ok, kun jotkut pössyttelijät ja muut huumeilijat on solvanneet mua, nyt mullakin on oikeus solvata jokaista pilvenpolttajaa, vääristellä hänen sanojaan ja pyrkiä tekemään hänet naurunalaiseksi. Sellainen ei edusta käsitystäni hyvästä keskustelukulttuurista.
  • 34859973485997[#2] 25. huhtikuuta 2013 15:28:40

    Yeah man. Vastauksesi olikin mielenkiintoisempi kuin luulinkaan. Minusta vain juuri tuo 60-70-luvun new age hiipparointi, on suurin vaikuttaja kaikille noille asioille, joista puhuit, enemmän kuin huumeiden yksilölliset vaikutukset. Vapaamieliseesä seurassa on helpompi jakaa asioita yliluonnollisenkin kuuloisista trippailukokemuksista ja silloin ryhmän sisäinen luottamus, ymmärrys ja yhteenkuuluvuuden tunne kasvaa. En siis ole täysin samaa mieltä siitä, ettäkö nämä olisi huonoja asioita.

    Pidän itsekin newage-hömpästä. Elän ja hengitän tuota vapaamielisyyden kulta-aikaa. Ihmisellä tulisi olla mahdollisuus tutkia omaa mieltään vapaasti. Laillistaminen ja dekriminalisaatio ovat työkaluja ihmisten elämänlaadun parantamiseen. Uhkakuvaksi ne muuttuu ainoastaan ymmärtämättömien mielissä.
  • taivaslaulutaivaslaulu[#3] 25. huhtikuuta 2013 15:42:23

    Diabolia kirjoitti 25.4.2013 12:28: Yeah man. Vastauksesi olikin mielenkiintoisempi kuin luulinkaan. Minusta vain juuri tuo 60-70-luvun new age hiipparointi, on suurin vaikuttaja kaikille noille asioille, joista puhuit, enemmän kuin huumeiden yksilölliset vaikutukset. Vapaamieliseesä seurassa on helpompi jakaa asioita yliluonnollisenkin kuuloisista trippailukokemuksista ja silloin ryhmän sisäinen luottamus, ymmärrys ja yhteenkuuluvuuden tunne kasvaa. En siis ole täysin samaa mieltä siitä, ettäkö nämä olisi huonoja asioita.

    Pidän itsekin newage-hömpästä. Elän ja hengitän tuota vapaamielisyyden kulta-aikaa. Ihmisellä tulisi olla mahdollisuus tutkia omaa mieltään vapaasti. Laillistaminen ja dekriminalisaatio ovat työkaluja ihmisten elämänlaadun parantamiseen. Uhkakuvaksi ne muuttuu ainoastaan ymmärtämättömien mielissä.


    Keskustelumme ei lähtenyt siitä onko tietyt yliluonnolliset kokemukset hyviä vai huonoja juttuja, vaan onko kokemuksilla ja pössyttelyllä yhteyttä. Kommenteistasi syntyi vaikutelma että kiistät yhteydet. Mun näkemä yhteys asioiden välillä joka tapauksessa oli sulle syy piikitellä meikäläistä. Aika rankalla kädellä. :)

    Ylläolevasta viestistäsi saa kokonaan toisenlaisen käsityksen, että sittenkin myönnät asioiden yhteyden?

    Uhkakuvaksi ne muuttuu ainoastaan ymmärtämättömien mielissä = Positiiviselta kehitykseltä se vaikuttaa ainoastaan ymmärtämättömien mielissä. Toinen on toista ja toinen toista mieltä ja kumpikin samalla tavalla vetoaa asioiden oikeaan ymmärtämiseen. Riippuu siis mistä ymmärryksestä (vakaumuksesta, kokemuksista ja kokemusten tulkinnasta) asiaa tarkastelee.
  • 34859973485997[#4] 25. huhtikuuta 2013 18:45:10

    Siis tottakai. Sinulla on kristilliset motiivit dissata sille vieraita uskontoja ja tapoja. Sen minä huomaan rivien välistä koko ajan, ja siksi keskustelumme ei enää jatku.